Thursday, December 2, 2010

ntahlah tak tau nak letak tajuk ape....just nak citer-citer..hehe

perpustakaan universiti yarmouk

Angan-anganku untuk menjejakkan kaki ke bumi ini akhirnya menjadi kenyataan.Antara percaya atau tak

 itulah hakikatnya.Walau apapun saya rasa amat bersyukur kerna bukan semua orang bernasib baik untuk 

datang ke sini.Pada awalnya saya bercadang untuk ambil  kos syariah undang-undang.Saya mempunyai cita-

cita untuk jadi peguam satu hari nanti.Tapi Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita.Sesampainya 

saya di sini,saya mendapat tahu bahawa tiada seorang pon rakyat malaysia yang mengambil kos itu.Saya pon 

tertanye-tanye takkanlah dalam beratus-ratus orang malaysia takde sorang pon yang amek.Akhirnya soalan 

saya terjawab...undang-undang kat sini manelah same dengan undang-undang di Malaysia.So,takdelah orang 

malaysia amek.Sebab sume orang nak berkhidmat kat tanah air sendiri,mestilah kene belajar undang-undang 

negara sendiri.Agaknyelah..hehe..itu pandangan saya.Anyway memang rasa sangat bertuahlah!!Awal-awal 

memang rasa susah.Yelah bahasa orang bukan senang kita nak terus pick up,perlu step by step.Tapiiiiiiiii 

sekarang dah mula rasa ok sket.Ape yang penting bercakap dan jangan malu bertanya.Kalau tengok orang 

arab diorang memang tak malu untuk bertanya dan menjawab.Lantaklah salah pon bantai je!!Tempat ni 

memang sangat sesuai untuk menuntut ilmu.Ade banyaaaaaaaaaaaaaaaaaak sangat ilmu yang boleh dapat 

cume kena rajin cari je!!Tu buku-buku yang berlambak kat maktabah tu tengoklah nanti akan kulumat-

lumatkan sehingga hadam...hehe


No comments: